Waarom een blog over mijn ziekte verloop?

Welkom op mijn blog.
In augustus 2011 kreeg ik te horen dat ik Lymfklierkanker had. Ik had toen besloten om een blog bij te gaan houden, zodat ik niet iedere keer aan iedereen het zelfde verhaal hoefde te vertellen. Gelukkig ben ik alweer vanaf februari 2012 helemaal schoon. Omdat er steeds meer mensen met kanker geconfronteerd worden, heb ik besloten om mijn blog te laten staan. Op deze manier kan mijn verhaal en ervaringen delen in de hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Heeft persoonlijke vragen aan mij, dan ben u vrij om mij te benaderen via davisajw@gmail.com.

vrijdag 30 december 2011

Nu al een week bestraling.

Inmiddels ben ik nu een week bezig met bestraling en ik moet zeggen dat het gelukkig niet zo heftig is als de chemokuren. Gelukkig maar, want als de bestraling net zo'n effect zou hebben als de chemokuren, dan weet ik niet of ik dat nog wel zou kunnen trekken. Niet dat ik dan veel keus zou hebben, maar het idee alleen al zou genoeg zijn.

Vorige week donderdag ben ik begonnen en kreeg ik mijn eerste bestraling en op dat moment wist ik ook nog niet zo goed wat ik ervan moest denken, maar had ik meer dat ik het gewoon maar over me heen moest laten komen. Nu een week verder kan ik zeggen dat het best mee valt, maar ik begin nu wel het effect van de bestraling te merken. Ik word namelijk in links in m'n hals bestraald omdat daar ook de tumor heeft gezeten. van het bestralen zelf voel ik helemaal niks, maar nu een aantal dagen verder merk ik wel dat m'n keel gevoeliger wordt. Ze kunnen het bestralingsveld heel mooi instellen, maar ze kunnen ook niet helemaal voorkomen dat er gezonde gebieden mee gepakt worden. Mijn keel zit jammer genoeg in dat bestralingsgebied en daardoor wordt m'n keel steeds gevoeliger. Er is mij ook al verteld dat ik daar waarschijnlijk last van zou gaan krijgen en dat ik ook last zou gaan krijgen met slikken. Natuurlijk moet ik het wel in de gaten houden, want als het te erg wordt waardoor ik niet meer zo goed zou kunnen gaan eten of zo, dan worden er maatregelen genomen zoals bijvoorbeeld vloeibaar eten. Verder dacht ik in het begin dat ik er verder niet zo veel van zou gaan merken, maar daar moet ik nu toch wel van terug komen. Sinds een paar dagen merk ik dat ik er behoorlijk moe van word en toch zeker aan het einde van de dag. Al heel vroeg in de avond merk ik dat m'n lichaam op is en dat ik m'n slaap dan ineens heel erg nodig heb. Nu slaap ik al minimaal tien uur voordat ik nog maar denk om uit bed te komen.

Vanochtend werd ik wakker gebeld door m'n moeder en ben ik na tien uur slapen toch maar uit bed gekomen, maar om nou te zeggen dat ik uitgerust ben. Nee ik voel me nog steeds best wel moe en ik vermoed haast dat ik ook vanavond weer vroeg op bed lig, of dat ik tussendoor even een uurtje of zo op bed moet gaan liggen, Waarschijnlijk zal dat iets meer aan het einde van de middag worden. Vandaag moet ik om half 11 bloed gaan prikken en dan een uur later mag ik bij de internist binnen komen en daarop aansluitend bij de oncologie. Als dat gebeurd is, kan ik nog even een uurtje of iets langer even uitrusten en dan mag ik weer gezellig op en neer naar Vlissingen voor m'n 6e bestraling.

Ik weet ook niet hoe ik het morgen zal gaan als het oudjaar is, maar ik denk zo maar eens dat ik toch even naar bed toe zal gaan voordat we het nieuwe jaar in gaan. Ik denk zo maar eens dat ik niet een hele dag en dan nog eens de hele avond wakker kan blijven zonder dat ik daar last van ga krijgen. Nou ja in ieder geval word ik van het bestralen niet zo beroerd als met de chemokuren. Wanneer het morgen avond 12 uur wordt, dan kan ik zeggen dat ik het nieuwe jaar zo goed als kankervrij mag gaan beginnen en dat is toch wel een klein feestje waard!

Sinds een week heb ik een Facebook pagina genaamd: Leven Met Een Beperking.
Insteek van deze pagina is om mensen met een beperking bij elkaar te brengen en om daar over van alles en nog wat te kunnen praten of te vertellen wat men dwars zit of wat men mee heeft gemaakt.
Neem dus eens een kijkje en als het je wat lijkt, meld je dan aan.
https://www.facebook.com/levendmetbeperking

Voor een ieder dit leest, alvast een heel goed uiteinde!! Voor het nieuwe jaar heel veel geluk en hopelijk een heel gezond 2012!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten