Waarom een blog over mijn ziekte verloop?

Welkom op mijn blog.
In augustus 2011 kreeg ik te horen dat ik Lymfklierkanker had. Ik had toen besloten om een blog bij te gaan houden, zodat ik niet iedere keer aan iedereen het zelfde verhaal hoefde te vertellen. Gelukkig ben ik alweer vanaf februari 2012 helemaal schoon. Omdat er steeds meer mensen met kanker geconfronteerd worden, heb ik besloten om mijn blog te laten staan. Op deze manier kan mijn verhaal en ervaringen delen in de hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Heeft persoonlijke vragen aan mij, dan ben u vrij om mij te benaderen via davisajw@gmail.com.

dinsdag 22 november 2011

Niet lekker - dipje?

Vandaag is het dinsdag en al weer praktisch anderhalve week na de 2e chemokuur en ik moet zeggen dat ik me vandaag totaal niet goed voel. Eerder deze week had ik het gevoel dat het wel steeds beter ging, maar vandaag heb ik dat totaal niet.
Ik ben heel erg bibberig en sta te tollen op m'n benen en daarbij heb ik af toen een beetje pijn op de borst links en daardoor voel ik me dus niet echt bepaald lekker. Vanmorgen toen ik uit bed stapte merkte ik het al wel dat ik niet zo stevig op m'n benen stond, want als onze lieve pup Kelsy maar een klein rukje gaf aan de riem, dan moest ik echt wel even moeite doen om overeind te blijven.
Doordat ik me vandaag zo voel, heb ik zo af en toe wel momenten van onzekerheid en dat is echt geen prettig gevoel.
Ik heb daarnet gebeld met de oncologieverpleegkundige en die adviseerde me om even met de huisarts contact op te nemen en daar even mijn bloeddruk te laten meten.
Eventueel kan ik ook nog naar het ziekenhuis en bij de oncologie terecht, maar dat zou pas vanmiddag worden voordat er een plekje was. Nadat ik opgehangen had, belde ik gelijk naar de huisarts en ook daar kan ik pas vanmiddag pas terecht. Het moet me niet te gek worden, want anders zal toch eerder aan de bel trekken, want die lichte pijn links op m'n borst is nou ook niet bepaald een prettig gevoel zal ik maar zeggen. Nou ja zo lang ik nog niet moeilijk ga ademen, dan hou ik het misschien nog wel tot de middag uit. Voor de rest zal ik wel zien.

Voor nu houd ik maar gewoon lekker m'n gemak en blijf ik maar lekker rustig op de bank zitten en vermaak ik me maar met de laptop op schoot of ik pak m'n iPad erbij.
Zo'n moment als dit, dan voel ik me soms wel eens even alleen zitten. Niet dat ik alleen ben, maar toch krijg ik dit gevoel wel degelijk. Ook al heb ik maar 3 chemokuren in totaal, toch vind ik dit al een hele lange weg die me heel zwaar valt. Misschien is dit ook wel een moment van een kleine dip, zowel lichamelijk als geestelijk en dat door dat ik niet lekker in m'n vel zit.
Dus op dit moment vind ik dit maar een hele vervelende dag en zou je het wel eens een baaldag kunnen noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten