Waarom een blog over mijn ziekte verloop?

Welkom op mijn blog.
In augustus 2011 kreeg ik te horen dat ik Lymfklierkanker had. Ik had toen besloten om een blog bij te gaan houden, zodat ik niet iedere keer aan iedereen het zelfde verhaal hoefde te vertellen. Gelukkig ben ik alweer vanaf februari 2012 helemaal schoon. Omdat er steeds meer mensen met kanker geconfronteerd worden, heb ik besloten om mijn blog te laten staan. Op deze manier kan mijn verhaal en ervaringen delen in de hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Heeft persoonlijke vragen aan mij, dan ben u vrij om mij te benaderen via davisajw@gmail.com.

zondag 6 november 2011

Whoaaa!! M'n haren beginnen te vallen.

Gisterenmiddag kwam ik uit bed en ik stond even lekker in de keuken met Peter een beetje te kleppen.
Op een gegeven moment streek ik met een hand door m'n haren en toen ik keek, zag ik een heleboel haren aan m'n hand hangen.
Ik dacht "zou het nu al beginnen dat m'n haar uit begint te vallen/"
Dus ik niet te flauw, ik begon eens even aan m'n haar te trekken en ineens had gewoon een pluk haar in m'n handen en had ik dus gewoon even wat haren eruit getrokken.
Ik moet zeggen dat ik wel even een rare gewaarwording vond om te zien dat ik m'n haren aan het verliezen ben.
Ik heb er voor de rest van de dag er maar niet teveel opgelet, maar zo af en toen had ik toch wel even zo iets van even aan m'n haren trekken en dan ja hoor had ik weer een pluk haar te pakken.


'S avond ben ik redelijk vroeg naar bed gegaan, want ik had het toch al weer behoorlijk gehad met deze dag en een goede nacht zou me best wel goed doen.
'S nachts werd ik een paar keer wakker omdat ik naar de wc moest, maar ook omdat ik soms wakker werd van geprik in m'n wang of aan de zijkant van m'n gezicht.
Elke keer als ik dus een prik voelde vroeg ik me af waar dat nou van kon zijn, want doordat ik zo slaperig was had ik gewoon niet door dat het kwam omdat m'n haren aan het uitvallen zijn.
'S morgens om 6 uur werd ik wakker en ben ik maar uit bed gestapt omdat ik toch niet meer kon slapen.
Ik heb lekker op m'n gemakje een beetje tv zitten kijken tot op het moment dat onze pup begon te piepen en dus tijd was om naar buiten te gaan.
Nou ik m'n jas aangedaan en de andere hond van ons erbij geroepen en ik ben lekker met die 2 honden naar buiten gegaan en dat was gewoon echt lekker.
Geen mens is er dan op straat en ik kon gewoon echt lekker genieten van een mooie ochtendrust.
Eenmaal weer thuis moesten de honden eten en dus heb ik maar even eten gegeven en toen ze daarmee klaar waren gingen ze weer allebei lekker liggen en sliepen ze weer lekker verder.

Verder heb ik me maar weer vermaakt met de tv en met een beetje lichte ontbijt en een x aantal koppen koffie hhmmm.
Rond half 10 vond ik het wel weer even welletjes en ben ik maar weer eens even terug naar m'n bed gegaan en toen ik dus m'n bed in kroop, zag ik dat m'n hele kussen vol haren zat en tja dan is het niet zo gek dat geprikt wordt in je wang of waar dan maar ook door de haren.
Nou ik had nou nog niet echt zin om m'n kussen uit te kloppen en ben ik dus maar weer zo in bed gaan liggen en ben uiteindelijk weer in slaap gevallen tot een uur of 12.
Toen ik dus rond 12 uur wakker werd ben ik onder de douchte gesprongen, want daar had ik wel even zin en dan zou ik weer lekker fris zijn. Eenmaal aan het douchen werd het helemaal een ramp, want nu ging het nog een stukje harder dat m'n haren gingen uitvallen en het bleef maar uitvallen.
Ik zat gewoon helemaal onder de haren en dat is echt niet leuk meer, want daardoor werd het even douchen gewoon een lange vervelende douche.
Op een gegeven moment werd het minder en toen heb ik me maar gauw afgespoeld en ben ik er maar gauw onderuit gestapt, maar toen ik beneden kwam stond mams me even aan te kijken.
Ze zei 'nou volgens mij kun je nu beter je hoofd kort scheren, want nu ziet het helemaal niet meer uit'
Het haar op m'n hoofd zag er niet meer uit omdat het nu allemaal verschillende lengtes waren en daardoor zag er naar warrig en onverzorgd uit en dus heeft Peter me met de tondeuse geschoren.
Toen dat gebeurd was vroeg Peter of dat het misschien dan maar helemaal geschoren moest worden, maar dan even insoppen met scheerschuim en daarna met het scheermes erover heen.
Nou eenmaal geschoren had ik wel even zo'n gevoel alsof ik me een beetje incompleet voelde en voelde m'n hoofd erg koud aan en ik dus praktisch de rest van de dag met een muts rond gelopen.

Ook al heb ik altijd gezegd dat als m'n haar uit zou vallen dat het me dan niet zoveel zou doen, maar ik moet daar nu toch wel een beetje op terug komen om eerlijk te zijn.
Op zich vind ik het ook niet zo heel erg, maar toch is het iets wat je liever niet zou willen.
Normaal als ik m'h haar kort scheerde, dan was het een keuze die ik zelf maakte en ik had dan nog stoppels om bol staan en die keuze heb ik nu niet echt zelf kunnen maken.
Nu is het iets wat me overkomt en dat doet toch even raar om zo maar eens even te zeggen.
Het is gewoon raar om te zien hoe je je haren aan het verliezen ben en dan gaat het niet alleen om het haar wat op m'n hoofd staat, maar ook om de haren op de rest van m'n lichaam.
Om eerlijk te zijn ben ik er nu toch wel even een klein beetje door ontdaan en heb ik nu toch wel even een klein beetje een neerslachtig gevoel bij. Morgen zal het neerslachtige gevoel wel weer over zijn, tenminste zo is het de afgelopen weken gegaan.
Dus als met gratis wil biljarten, dan moet men gewoon even deze kant opkomen en een keu meenemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten