Waarom een blog over mijn ziekte verloop?

Welkom op mijn blog.
In augustus 2011 kreeg ik te horen dat ik Lymfklierkanker had. Ik had toen besloten om een blog bij te gaan houden, zodat ik niet iedere keer aan iedereen het zelfde verhaal hoefde te vertellen. Gelukkig ben ik alweer vanaf februari 2012 helemaal schoon. Omdat er steeds meer mensen met kanker geconfronteerd worden, heb ik besloten om mijn blog te laten staan. Op deze manier kan mijn verhaal en ervaringen delen in de hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Heeft persoonlijke vragen aan mij, dan ben u vrij om mij te benaderen via davisajw@gmail.com.

dinsdag 18 oktober 2011

De dag voor het onderzoek van m'n darm.

Zo de dagen beginnen al lekker op te schieten en hopelijk word ik daarna een beetje ontspannen.
Hoewel ik moet toegeven dat ik de afgelopen dagen best lekker in m'n vel heb gezeten.
Zondag was een rustige dag en dat vond ik dit keer niet zo erg in vergelijking met de zondag daarvoor, want toen vond ik het maar een barre zondag.
Zondag nog even visite gehad van een oom en tante en een neefje die net terug waren uit Indonesiƫ en dat was wel een verrassing omdat ik ze totaal niet verwacht had.
Ik heb van hun een 2 geluksmunten gehad uit Indonesiƫ en dat vond ik wel heel leuk van ze.
De een is een hele grote geluksmunt en de andere is maar een kleine geluksmunt en die kleine kan ik om mijn pols doen als een armband.
Nou wie weet helpen ze wel en brengen ze inderdaad een hoop geluk en dat kan ik nu wel heel goed gebruiken.
Nou ik weet eigenlijk niet meer of ik ze bedankt heb, volgens mij wel, maar mocht het niet zo zijn en jullie lezen dit, dan bij deze heel erg bedankt.

Gisteren maandag ging het eigenlijk ook best wel lekker, buiten het beetje zenuwen om dan en de behoorlijke buikpijn die had.
Ik heb gisteren dus ook nog redelijk m'n gemak gehouden en mezelf maar een beetje vermaakt achter m'n laptop en het gezelschap van broer Morrison.
Later ben ik wel gewoon gaan werken en heb ik de middagkrant gewoon weer netjes uitgedeeld aan de bezorgers en dat is werk waarbij ik dus even aan de bak moet om de wijken af te tellen en voor de rest is het gewoon rustig afwachten tot dat alle bezorgers geweest zijn.
Nadat ik dat gedaan heb, gewoon weer lekker naar huis gegaan en daar heb ik even lekker met mams staan kletsen en hebben we het nog maar eens over m'n ziekte gehad.
Ook dat heeft wel weer even goed gedaan en was ook weer even prettig.
In die tussentijd was ik wel heel erg moe geworden en dat ik zo behoorlijk ben of word, dat heb ik eigenlijk vanaf zaterdag of zondag.
Ik lig elke keer al vroeg op bed en dan heb ik het echt over vroeg, want ik lag dan al voor 8 uur 's avond al op bed.
Het nadeel daarvan was wel weer dat ik ook weer heel vroeg wakker was en op zondag was dat dus al om kwart voor 5, brrrrr.
Gisteren maandag dus, toen was ik ook al om half 3 wakker en uit bed gegaan.
Op zich is dat voor op een maandag toch niet zo erg omdat de wekker toch om kwart over 3 afgaat, want dan is het meestal toch tijd om uit bed te komen voor de krant.
Vanmorgen werk ik om 3 uur wakker en dat is ook niet erg en maar een kwartier voor de wekker.

Vandaag ben ik na de krant eerst even wat gaan eten en ik moest om 8 uur een tabletje innemen, waarvan ik er vandaag dus 4 van moest innemen en de laatste moet ik dus straks nog innemen om 10 uur.
Die tabletjes zijn ter voorbereiding van het onderzoek en daarbij moet ik dan ook nog eens en daar ben ik nu dus mee bezig een liter Moviprep drinken en dat is een drankje die je bij de apotheek als poeder mee krijgt en dat ik zelf moet aanlengen met water.
Daarbij moet ik dan ook nog eens een liter water of wat anders helder drinken en dat moet dan zorgen dat m'n darmen leeg komen.
Dit drankje mag ik dan morgen ochtend ook nog een keer opdrinken voordat ik het onderzoek heb en dat moet ik dan minstens 3 uur van te voren op hebben.
Hoef ik morgenochtend niet te werken, moet ik nog vroeg m'n bed uit, is dat wat zeg.
Gelukkig smaakt het niet vies, tenzij je niet van citroen houd en dan heb je dus pech.

Verder vandaag eigenlijk best wel lekker bezig geweest nadat ik vanmorgen eerst nog even een paar uurtjes heb geslapen.
Eerst vanmiddag nog eens even lekker gegeten en daarna ben ik de garage ingedoken om daar plek te maken voor de vriezer die nog steeds bij ons boven stond.
Toen ik daar eenmaal mee klaar was, ben ik met Morrison de vriezer gaan halen van boven en hebben we hem in de garage gezet en daardoor is er weer lekker wat ruimte vrij boven.
Toen moest ik nog gaan nabezorgen omdat een aantal bezorgers kranten vergen waren te bezorgen bij abonnees en van daaruit ben ik met mams gelijk maar even om boodschappen gegaan.
Eenmaal klaar met de boodschappen, was het al weer zo laat dat we gelijk door konden rijden naar de krant om daar de middagkrant weer uit te gaan delen.
Toen we eenmaal thuis zijn gekomen ben ik gelijk met de hondjes gaan wandelen en dat was ook wel even lekker om te doen.
Deze week zou ik voor een buurvrouw/goede vriendin voor de katten zorgen en dat ben ik maar eens gaan doen nadat ik de hondjes had uitgelaten, waarna ik daarmee klaar was eindelijk een beetje kon gaan uitrusten van deze dag.

Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 dagen mezelf eigenlijk best wel opgewekt voel en ook wel een heerlijk vrolijk gevoel heb en dat terwijl ik met een vervelende ziekte zit die ervoor gaat zorgen dat ik nog een behoorlijke taaie tijd tegemoet ga.
Het verbaasd me soms echt hoe rustig en hoe vrolijk ik kan zijn onder deze omstandigheden.
Ik ga ook niet zeggen dat elke dag zo zal vergaan, maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik redelijk in m'n vel zit.
Toch kan ik niet ontkennen dat ik het hier af toe best wel moeilijk mee heb en dat ik op die momenten behoorlijk verdrietig ben, maar tja wie zou dat niet zijn denk ik dan maar weer.
Al met al ben ik misschien maar een rare hierin of het komt omdat ik al het nodige achter de rug heb in m'n leven, waardoor ik de dingen misschien weer net even wat ander bekijk of voel.
Dingen die grote impact hebben in je leven, doen je een hoop veranderen en hoe meer dingen je mee maakt die grote impact hebben, hoe meer je daarin zult veranderen.
Ik moet ook zeggen dat ik niet in paniek ben geraakt toen ik de diagnose kanker te horen kreeg, maar ik kan ook niet zeggen dat ik hier blij mee ben.
Het rare is ook dat ik niet het gevoel heb gehad dat m'n wereld instortte, maar deze diagnose zet een mens wel aan het denken en gooit een hoop gevoelens en emoties door elkaar heen.

Nou ja in ieder geval morgen het onderzoek de endoscopie en dan maar eens afwachten wat ik vrijdag dan weer voor m'n voeten gegooid krijg, maar hopelijk is het een beetje goed nieuws.
Het is misschien raar dat ik het denk, maar ik krijg een beetje het gevoel dat het toch niet goed is in m'n buik en als dat zo is, dan zit ik gelijk in stadium 3 en waarbij me verteld is dat ik dan 8 chemokuren voor m'n kiezen krijg pffff.
Goed ik zal me daar nu nog maar niet druk om maken en het maar even afwachten tot vrijdag, dus bij deze wordt vervolgd!!

2 opmerkingen:

  1. Succes vandaag!!!! We denken aan je. Groetjes Cobi en Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Alan,

    Wat gaaf dat je op mijn blog reageert! Waar heb je mij gevonden? Op de lvn site? Wat lief van je dat je zo meeleeft, maar vergeet niet dat elke kanker anders is en elk ziekteproces anders verloopt. Bij jou kan het hele proces van onderzoeken, behandelingen en herstel wel veel soepeler verlopen dan bij mij. Mijn nadeel is, dat ik een nieuwe vorm van non-hodgkin heb op een hele abnormale plek. Dit heeft zijn voor en zijn nadelen. Wat mij er doorsleept is mijn positiviteit en de wil dit te willen overwinnen. Ik heb delen van je blog al gelezen en je doet t enorm goed! Petje af. Keep that spirit en ga ervoor!!!! Ik zal aan je denken en voor je duimen. Hartelijke groeten, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen