Waarom een blog over mijn ziekte verloop?

Welkom op mijn blog.
In augustus 2011 kreeg ik te horen dat ik Lymfklierkanker had. Ik had toen besloten om een blog bij te gaan houden, zodat ik niet iedere keer aan iedereen het zelfde verhaal hoefde te vertellen. Gelukkig ben ik alweer vanaf februari 2012 helemaal schoon. Omdat er steeds meer mensen met kanker geconfronteerd worden, heb ik besloten om mijn blog te laten staan. Op deze manier kan mijn verhaal en ervaringen delen in de hoop dat mensen hier wat aan hebben.

Heeft persoonlijke vragen aan mij, dan ben u vrij om mij te benaderen via davisajw@gmail.com.

donderdag 20 oktober 2011

Endoscopie.

Gisteren was de dag dat ik de endoscopie zou krijgen en die heb ik dus ook gehad.
Gisterenmorgen moest ik dan nog 1 liter Moviprep opdrinken en dat had ik de avond ervoor ook al gedaan ter voorbereiding van het onderzoek.
Gisterenmorgen werd ik om 3 uur 's morgens wakker omdat m'n buik al lekker aan het vervelen was.
Nu ben ik gisterenmorgen niet gaan werken, want als je met behoorlijke krampen rond loopt en de kans dat je tig keer naar de wc moet, dan is dat niet echt geweldig.
Ik heb mezelf maar even bezig gehouden achter m'n laptop en ondertussen maar laxeermiddel drinken.
Nou ik kan zeggen dat ik echt rond 8 uur gisteren helemaal leeg was.
Rond half 10 ben ik dan naar het ziekenhuis gegaan en daar kreeg ik een mooi bed toegewezen waar ik dan kon wachten tot ik opgeroepen werd voor het onderzoek.
In de tussentijd heb ik maar met mams een beetje zitten kletsen, want ja je moet toch wat als je zit te wachten.
In de tussentijd komt er een verpleegster een infuus inbrengen en even wat gegevens opnemen van mij.

Rond kwart over 11 mocht ik me uit gaan kleden en kon ik naar beneden naar de functieafdeling daar waar het onderzoek zou plaats gaan vinden.
Nou ik kreeg op dat moment toch wel even een klein beetje zenuwen, maar die waren eigenlijk ook weer snel voorbij.
Ik werd met bed en al een kamer ingeduwd waar ik dus lekker op m'n zij mocht gaan liggen.
De arts wilde het roesje in gaan spuiten, maar dat wilde niet lukken omdat het infuus niet goed zat.
Lekker hoor... dus ik kreeg er nog maar een infuus bij, maar nu in m'n arm links en daar ging het een stuk beter. Ik vroeg nog aan hem hoe snel dat spul moest gaan werken, waarop de arts zei dat ik binnen 10 seconden moest gaan voelen dat ik slaap kreeg.
Nou inderdaad binnen 10 seconden voelde ik inderdaad het spul gaan werken.
De arts vroeg nog 'en begin je het al te voelen?' Daarop kon ik alleen maar antwoorden met ja.
Nog een seconden dat ik dat gezegd had was ik al vertrokken.

Om half 12 kreeg ik het roesje ingespoten en ik werd pas om kwart over 2 's middags wakker.
Ik zat er echt van te kijken dat ik nog zo lang geslapen had op dit middel.
Nou eenmaal wakker, kwam de lieve verpleegster weer en gaf me een heerlijke kop thee.
Toen ik die op had, vroeg de verpleegster of ik wilde eten.
Nou dat wilde ik zeker wel, want ik had sinds de avond ervoor niks meer gegeten en m'n maag voelde dus ook behoorlijk leeg en dan doen 4 boterhammen heel veel goed Yummie!!!
Nou nadat allemaal goed is gegaan mocht ik me aan gaan kleden en mocht ik naar huis toe.
Ze zoude m'n moeder bellen om te zeggen dat ze me op kon komen halen en rond half 4 was ze er dan eindelijk.
In de tussentijd dat ik zat te wachten op m'n moeder, viel ik iedere keer in slaap of ik zat te knikkebollen.
Aangezien we ook nog voor de distributie van het NRC-Handelsblad doen, moest ze eerst nog daar naar toe om de kranten uit te delen.
Gelukkig was het allemaal snel achter de rug en konden we naar huis toe.

Ik geloof dat ik gisteren nog geen uur op de bank heb gezeten thuis, want om 5 uur ben ik in m'n bed gaan liggen waar ik gelijk in slaap ben gevallen tot kwart over 8 's avonds.
Om kwart over 8 ben ik er even uit geweest en heb ik 2 kommen vruchten yoghurt gegeten en een klein beetje zitten kletsen nog en toen was ik het al weer beu.
Rond half 10 ben ik weer m'n bed gegaan en waar ik ook toen weer gelijk in slaap gevallen ben tot vanmorgen kwart over 2.
Toen was ik voor even uitgeslapen en ben ik maar m'n bed uitgegaan tot dat de wekker van m'n moeder ging, want dat is de tijd om toch al uit bed te komen voor de ochtendkrant.
Ik ben wel mee gegaan naar de krant, maar ik mocht nog niet zelf rijden.
Omdat ik dat roesje gisteren heb gehad, mag ik de eerste 24 uur niet achter het stuur kruipen, dus ik heb m'n werkzaamheden maar even op een andere manier gedaan vanochtend.

Ik moet zeggen dat ik het effect van het onderzoek gisteren nu wel heel goed voel in m'n buik en dat is nou niet bepaald fijn.
Omdat ik dus al PDS heb, heeft dat nog eens extra effect.
M'n darmen werken al niet zo geweldig en omdat ze dus stil hebben gelegen, komt het lucht dat erin is gekomen door het onderzoek er niet lekker uit en heb ik nu behoorlijk pijn.
Normaal gesproken vind ik het erg gĂȘnant en baal ik er goed van, maar nu zou ik toch wensen dat ik toch flinke hoeveelheid scheten zou kunnen laten.
Die dagen heb ik er altijd wel eens tussen zitten en dan komen ze altijd op ongelukkige momenten, maar wanneer het nou juist zou mogen van mij, dan gebeurd het niet!!!
Nou ja dan maar even flink aan de bulkvormers om m'n darmen een extra stimulans te geven en wie weet gaat het straks beter.
Nu ik vanmorgen ook bezig ben geweest bij de krant, heb ik gewoon al weer slaap en ik denk dat ik dat dadelijk ook maar weer een even ga doen tot een uurtje of 12 vanmiddag.

Al met al heb ik niet veel van gisteren mee gekregen en al helemaal niet van het onderzoek.
Dus memmen niet vragen hoe het onderzoek is gegaan, want daar kan ik geen antwoord opgeven.
Nu maar afwachten tot morgen en hopen dat het geen kanker is in m'n buik, want dan krijg ik de uitslag en wie weet nog wel meer informatie.
Voor nu dus weer wordt vervolgt.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Alan,
    Dat ook alweer doorstaan moet je maar denken. Die 2 liter moviprep zijn naar mijn mening nog het ergst. Dat was in ieder geval mijn ervaring, na het onderzoek.

    Sterkte voor de uitslag gr Nico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een geluk dat je lieve verpleegsters hebt. Zijn ze ook nog een beetje knap????? (knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Alan,

    Wat fijn dat je er niet zoveel van hebt meegekregen! Hen je inmiddels de uitslag al????
    Ben erg benieuwd wat eruit is gekomen. Heb voor je geduimd dus hoop dat t geholpen heeft!

    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen